20 apr 2021

BY: Milou Visser

Nieuws

Comments: Geen reacties

Jayda CC voelt als een warm bad!

Aline Ruttenberg is sinds januari 2021 werkzaam als ambulant begeleider bij Jayda CC. Aan beleidsmedewerker Michel van Elck vertelt zij hoe haar eerste maanden bevallen zijn bij Jayda CC.

Wie is Aline?

Ik ben 31 jaar en woon op dit moment nog in Zeist. Samen met mijn vriendin heb ik een huis gekocht waardoor we aan het eind van het jaar naar Odijk gaan verhuizen. Mijn hobby’s zijn tennis en fitness. Ook hou ik van koken en lekker eten. Ik heb, voordat ik bij Jayda CC aan de slag ging, gewerkt als tennistrainer, in de huishoudelijke verzorging, als buurtsportcoach en als pedagogisch medewerker bij een jeugdinrichting.

Hoe ben je bij Jayda CC terecht gekomen?

Ik solliciteerde op een vacature die ik zag op Indeed. Ik had een heel fijn gesprek met Monique Verloop (initiatiefnemer van Jayda CC) en Frans Haarsma (zorgcoördinator van Jayda CC). Het werd mij snel duidelijk dat mijn visie en hoe ik wil werken overeenkwam met die van Jayda CC. Dat cliënten en medewerkers mogen zijn wie ze zijn. Dat je in kleine stapjes bij kan dragen aan vooruitgang en verandering bij cliënten. Dat de cliënt echt centraal staat.

Hoe zijn de eerste maanden je bevallen?

De eerste maanden zijn me geweldig bevallen. Ik begon met een zware cliëntcasus waar ik me direct in heb vastgebeten. Ik kreeg gelijk veel eigen verantwoordelijkheid maar had altijd een back-up om mee te sparren. Dat voelde fijn. Ook bij mijn volgende cliënten voelde ik het vertrouwen vanuit Jayda CC en dat zij achter mij staan als medewerker. Ik heb ook echt al veel geleerd. Het zelf plannen en organiseren van je afspraken, meer met een helikopterview naar cliënten kijken en dat ik me beter bewust ben hoe ik zo kan zijn dat ik cliënten iets bijbreng, leer en help.

Wat vind je van Jayda CC?

Ik vind Jayda CC de leukste werkgever waar ik ooit voor heb gewerkt. Het is een hele open en transparante organisatie. Waar je dus mag zijn wie je bent. Een organisatie die gelooft in de professionaliteit van haar medewerkers en een luisterend oor biedt als er iets is. Een organisatie zonder wachtlijsten waardoor je heel snel een eerste afspraak met een cliënt hebt na aanmelding. Daarnaast hebben we een super gebruiksvriendelijk en eenvoudig cliëntsysteem. Complimenten dus!

Heeft corona je belemmerd in je werkzaamheden?

In het contact met mijn cliënten niet tot nauwelijks maar met mijn collega’s natuurlijk wel. Ik heb een aantal collega’s goed leren kennen maar anderen heb ik helaas nog niet heel uitgebreid kunnen spreken. Maar met digitale vergaderingen, met telefoongesprekken en met in kleine groepjes intervisie doen is er van alles gedaan om het contact met elkaar te onderhouden.

Aline je bent echt super enthousiast en positief over Jayda CC, maar geef s.v.p. ook feedback wat beter kan.

Na lang nadenken… Ik heb eigenlijk helemaal niets. Ik ga het ook niet verzinnen. Als er iets is bel ik gewoon. Jullie staan gelijk open om te helpen daar waar nodig. Ik hoop dan ook nog lang voor Jayda CC te kunnen blijven werken. Oh, ik heb toch iets: de vacaturetekst op Indeed was wel heel beknopt hoor. Ik dacht bij mezelf ga ik hier nou op solliciteren of niet. Maar toen ik de website bekeek was ik om.

Zou je tot slot je eerste maanden bij Jayda CC in één zin willen beschrijven?

Ja natuurlijk. Jayda CC voelt als een warm bad!

 

15 mrt 2021

BY: Milou Visser

Nieuws

Comments: Geen reacties

Vrienden maken via Jayda CC, Meanderomnium en Join us

 

Samen met St. Meanderomnium en St Join Us gaat Jayda CC zich in Zeist inzetten om jongeren die zich alleen voelen te coachen, te helpen om sociaal sterker te worden en in contact te brengen met andere jongeren. Hiervoor is subsidie verkregen vanuit de gemeente Zeist.

In april wordt gestart met twee groepen jongeren die om de week ’s avonds bij elkaar komen in Wijkcentrum De Koppeling. Tijdens deze avonden bepalen de jongeren, in samenspraak met de coaches van St. Meanderomnium en Jayda CC die de avonden begeleiden, welke activiteiten zij gaan doen. Van films kijken tot gamen tot andere gezamenlijke activiteiten.

De coaches – voor Jayda CC Kimberley, Sanne en Sidney – gaan de jongeren helpen met o.a. het vergroten van hun sociale vaardigheden, om meer zelfvertrouwen te krijgen en vrienden te maken.

Jongeren die zich alleen voelen en vrienden willen maken zijn van harte welkom op de avonden (gratis toegang).

Aanmelden kan rechtstreeks via de website van Join US www.join-us.nu waar ook meer informatie en ervaringen van jongeren op te vinden is.

Voor vragen staat Kimberley Elward van Jayda CC je ook graag te woord op 06-21632840.

Jongeren van 12-18 jaar komen vanaf 15-04-2021 om de week op donderdag samen van 18.30 uur tot 21.30 uur in Wijkcentrum De Koppeling aan De Clomp 1904 in Zeist.

Jongeren van 18-25 jaar komen vanaf 22-04-2021 om de week op donderdag samen van 19.00 uur tot 22.00 uur in Wijkcentrum De Koppeling aan De Clomp 1904 in Zeist.

08 mrt 2021

BY: Milou Visser

Nieuws

Comments: Geen reacties

Jayda CC biedt nu ook ambulante begeleiding in Rivierenland!

Zorgcoördinator Frans Haarsma is blij met het nieuwe contract

De afgelopen weken is Jayda CC hard aan de slag geweest met het verkrijgen van een contract in Rivierenland. En goed nieuws: dit is gelukt! Dat betekent dat met ingang van heden Jayda CC ook ambulante begeleiding biedt aan jongeren en volwassenen in de gemeenten (en onderliggende plaatsen) Buren, Culemborg, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Zaltbommel.

Zorgcoördinator Frans Haarsma van Jayda CC is blij met het nieuwe contract. “Het is een nieuwe stap voor onze groeiende organisatie die kwaliteit van zorg altijd voorop stelt. Samen met mijn collega’s zie ik er naar uit om ook in Rivierenland ons in te zetten voor jongeren en volwassenen die met tegenwind te maken hebben gekregen in hun leven”.

Naast de regio Rivierenland is en blijft Jayda CC uiteraard ook actief in de gemeenten (en onderliggende plaatsen) Utrechtse Heuvelrug, De Bilt, Zeist, Wijk Bij Duurstede, Bunnik, Amersfoort en Veenendaal. Net als in deze gemeenten worden in Rivierenland ook specialisten ingezet op het gebied van o.a. autisme, hoog-gevoeligheid, verslaving(en), gedragsproblematiek, jeugd, GGZ, LVB, NAH en vluchtelingenbeleid. En wordt er gewerkt met medewerkers die MBO, HBO en universitair geschoold zijn en brede ervaring hebben.

Door met passie en hart voor de zorg begeleiding te bieden en aandacht te besteden aan een goede match tussen cliënt en hulpverlener wilt Frans Haarsma samen met zijn team, ook van betekenis zijn voor mensen in Rivierenland. “Hierbij kan Jayda CC door korte lijnen en brede kennis snel en zonder wachttijden of onnodige vertragingen ingezet worden”.

Heeft u vragen over Jayda CC neemt u dan s.v.p. contact op via: info@jayda-cc.nl of bel op 06-18223236 of vul het contactformulier in op de website www.jayda-cc.nl

05 jan 2021

BY: Monique Verloop

Nieuws

Comments: Geen reacties

Met Time of Your Life aan de slag bij Jayda CC!

Milou Visser na maatschappelijke diensttijd via TOYL aan de slag bij Jayda CC!

Milou Visser heeft de afgelopen maanden meegedaan aan het Project Time of Your Life (TOYL¹). Hierin worden jongeren in de leeftijdscategorie van 14-27 jaar door Jayda CC gecoacht en wordt op zoek gegaan naar een passende plek voor hun maatschappelijke diensttijd (MDT). Milou voerde haar MDT bij Jayda CC zelf uit en kreeg door de indruk die zij maakte een baan aangeboden van Jayda CC.

Milou is erg blij met de kans en de baan die zij via TOYL heeft gekregen. “TOYL heeft me de mogelijkheid geboden om samen met mijn coach Sidney Janssen van Jayda CC mijn talenten te ontdekken, nieuwe mensen te ontmoeten en keuzes te maken voor mijn toekomst. Geweldig dat dit nu geresulteerd heeft in een mooie administratieve baan bij Jayda CC met doorgroeimogelijkheden”.

Coach Sidney Janssen kijkt met grote tevredenheid terug op de “Time of Your Life” van Milou. “Milou is door TOYL krachtiger geworden en heeft haar droom, waar ik met iedere jongere in dit project naar op zoek ga, uit laten komen. Waar ik andere jongeren match aan diverse projecten, organisaties en werkgevers, was dit traject voor mij extra bijzonder omdat Milou haar MDT bij mijn eigen organisatie uitvoerde”. 

 

¹ Time of Your Life is een initiatief van het Expertisecentrum William Schrikker, TOP Groep en MVO Solutions.

08 dec 2020

BY: Monique Verloop

Nieuws

Comments: Geen reacties

Positief over digitale ondersteuning

Cliënten van Jayda CC zijn positief over de digitale ondersteuning die zij ontvangen via het digitale platform EVIE (E-health voor iedereen). Deze digitale ondersteuning biedt Jayda CC sinds dit jaar aan naast en aanvullend op de ambulante begeleiding en coaching door middel van huisbezoeken.

Met EVIE kunnen interessante zelfhulp trainingen en modules gedaan worden over diverse thema’s als bijvoorbeeld beter slapen, omgaan met lichamelijke klachten en pijn, het verbeteren van sociale contacten en relaties, beter plannen/organiseren en concentreren, omgaan met verlies en het omgaan met gevoelens. De trainingen en modules zijn allen via het internet te volgen, waarbij de begeleider/coach van Jayda CC op afstand feedback kan geven.

Een cliënt van ambulant begeleider/coach Marlieke Habets geeft aan dat de online-oefeningen naast de reguliere begeleiding via Marlieke haar goed helpen. “De oefeningen zijn goed voor mijn lichaam. Ze helpen me te ontspannen en ik voel me minder moe na de oefening”.

Een andere cliënt van Jayda CC geeft aan EVIE een uitkomst te vinden. “Ik leer veel van alle modules. EVIE heeft me geleerd om vrienden en sociale contacten op te bouwen”.

Niet alleen cliënten maar ook medewerkers van Jayda CC zijn te spreken over EVIE. “Ik vind het een waardevolle aanvulling op de gesprekken die ik met mijn cliënten heb” aldus Marlieke Habets. Ook Projectleider Kimberley Elward van Jayda CC is enthousiast over EVIE: “Mensen hebben hiermee via hun mobiele telefoon letterlijk hulp in hun broekzak zitten. Hierdoor hebben wij als organisatie nog meer mogelijkheden om mensen – ook tussen afspraken in – te ondersteunen. Daarnaast is het programma/platform ook zeer gebruiksvriendelijk”.

Indien u meer informatie over EVIE en/of onze (digitale) dienstverlening wilt, neemt u dan s.v.p. contact met ons op via telefoonnummer 06-18223236 of door middel van het contactformulier op onze website www.jayda-cc.nl.

06 nov 2020

BY: Monique Verloop

Nieuws / non-featured

Comments: Geen reacties

Leden gezocht voor de cliëntenraad

Leden gezocht voor de cliëntenraad van Jayda CC

Ben je (familie van) een cliënt van Jayda CC of ben je cliënt van ons geweest? Wil je je inzetten voor de belangen van onze cliënten? Zou je mee willen denken over het reilen en zeilen binnen onze organisatie? Dat kan! Jayda CC zoekt namelijk drie leden voor een (op te richten) cliëntenraad.

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad vertegenwoordigt cliënten en wil hun medezeggenschap bevorderen. Dit met als doel nog betere zorg en begeleiding te realiseren. Leden van de cliëntenraad praten, denken en beslissen mee over onderwerpen en verbeteringen die voor onze cliënten belangrijk zijn. Denk hierbij aan de wensen en behoeften van cliënten, visie op de toekomst van de begeleiding en actuele thema’s die van invloed kunnen zijn op onze organisatie.

Wat wordt van de leden verwacht?

Van de leden van de cliëntenraad wordt verwacht dat zij gemotiveerd zijn om de belangen van de cliënten te behartigen. Dat zij interesse hebben in de ontwikkelingen binnen de ambulante begeleiding, een kritische en open houding hebben en goed kunnen omgaan met vertrouwelijke informatie.

Hoeveel tijd besteden de leden aan de cliëntenraad?

Het is uiteraard aan de leden zelf om dat te bepalen. Een optie zou kunnen zijn om twee keer per jaar samen te komen op het kantoor van Jayda CC in Maarn, waarbij de voorbereiding op deze bijeenkomsten een aantal uur zal vergen.

 

Informatie en sollicitatie?

Voor meer informatie over de cliëntenraad kun je terecht bij

Michel van Elck van Jayda CC op telefoonnummer 06-31683807 of via

e-mail: m.van.elck@jayda-cc.nl. Wanneer je interesse hebt in deze vacature, dan kun je je motivatie en CV sturen naar dit e-mailadres.

30 okt 2020

BY: Monique Verloop

non-featured

Comments: Geen reacties

Indiase keuken op bezoek

Afgelopen week heeft één van onze cliënten tijdens het werkoverleg van Jayda CC met veel liefde voor ons een heerlijke catering verzorgd. De maaltijd bestond uit diverse indiase hapjes, rijst met kip, lekkere gekruide groenten en een frisse salade. Onze collega’s hebben ontzettend genoten van al het lekkers en iedereen was het erover eens dat dit zeker voor herhaling vatbaar was.

09 okt 2020

BY: Monique Verloop

Nieuws

Comments: Geen reacties

Jayda CC breidt dienstverlening uit met digitale ondersteuning

Naast ambulante begeleiding en coaching door middel van huisbezoeken en/of afspraken op ons kantoor/locatie, biedt Jayda CC nu ook digitale ondersteuning aan. Dit via het digitale platform EVIE wat staat voor E-Health voor Iedereen.

Met EVIE kunnen interessante zelfhulp trainingen en modules gedaan worden over diverse thema’s als bijvoorbeeld beter slapen, omgaan met lichamelijke klachten en pijn, het verbeteren van sociale contacten en relaties, beter plannen/organiseren en concentreren, omgaan met verlies en het omgaan met gevoelens.

De trainingen en modules zijn allen via het internet te volgen, waarbij de begeleider/coach van Jayda CC op afstand feedback kan geven. EVIE is hiermee interessant voor mensen die graag online begeleid/gecoacht willen worden. Daarnaast is het ook zeer waardevol voor mensen die naast hun reguliere begeleiding op meerdere onderwerpen digitaal ondersteund willen worden.

Via EVIE is het ook mogelijk om op een beveiligde manier te beeldbellen met de begeleider/coach van Jayda CC, elkaar berichten te sturen en digitaal dagboeken/registraties bij te houden. Het programma is zeer eenvoudig in gebruik waardoor veel computerkennis/digitale vaardigheden niet benodigd zijn.

Neem voor meer informatie over EVIE en onze (digitale) dienstverlening s.v.p. contact met ons op via telefoonnummer 06-18223236 of door middel van het contactformulier op onze website www.jayda-cc.nl.

23 sep 2020

BY: Monique Verloop

Nieuws / non-featured

Comments: Geen reacties

Jayda CC ontvangt ISO-certificaat !

Gisteren (22 september) ontving directeur Monique Verloop van zorgorganisatie Jayda CC uit handen van auditor Rob de Waal van Brand Compliance het ISO-9001 certificaat. ISO is dé wereldwijde standaard voor kwaliteitsmanagement en toont aan dat een (zorg)organisatie voldoet aan alle interne en externe kwaliteitseisen.

Monique Verloop is blij en trots met het verkrijgen van het ISO-certificaat. “Het is wederom een mooie stap voor onze nog jonge organisatie. Het is goed dat onze visie en inzet om kwaliteit van zorg voorop te stellen door een externe instantie in de praktijk getoetst is en ook volledig akkoord bevonden is”.

Verloop is in haar nopjes met de zeer positieve waardering die Jayda CC van de auditor kreeg waardoor het certificaat werd verkregen. “Ik wil alle medewerkers van onze organisatie enorm bedanken en complimenteren. Zij zijn het hart van onze organisatie en geven dagelijks met passie ambulante begeleiding aan onze cliënten. Met dit prachtige certificaat als resultaat”.

 

09 jul 2020

BY: Monique Verloop

non-featured

Comments: Geen reacties

Jayda CC overhandigt jaarverslag aan Minister Hugo de Jonge

Op vrijdag 3 juli jl. hebben wij ons sociaal jaarverslag over het jaar 2019 uitgebracht. Het eerste exemplaar hiervan werd door directeur Monique Verloop overhandigd aan Hugo de Jonge, minister van VWS.

Link naar het sociaal jaarverslag:

JaydaCC Jaarverslag 2019

In onder andere de Biltsche Courant en Nieuwsblad de Kaap (Utrechtse Heuvelrug) was onderstaand artikel te lezen:

Jayda CC overhandigt jaarverslag aan Minister Hugo de Jonge 

Op vrijdag 3 juli jl. heeft zorgorganisatie Jayda CC uit Maarn haar sociaal jaarverslag over het jaar 2019 uitgebracht. Het eerste exemplaar werd door directeur Monique Verloop overhandigd aan Hugo de Jonge, minister van VWS.

Directeur Monique Verloop kijkt met trots terug op het jaar 2019 en voelt zich vereerd dat zij tijdens het gesprek met Minister de Jonge het jaarverslag van Jayda CC kon overhandigen. “Een jaar waarin onze organisatie, die ambulante begeleiding biedt aan jongeren en volwassenen in de provincie Utrecht, zowel qua aantal medewerkers als cliënten fors is gegroeid. Momenteel werken wij met een multi-inzetbaar team van 24 begeleiders/coaches, met ieder zijn of haar eigen kracht en specialisme. Stuk voor stuk mooie mensen die allemaal met passie dit werk doen, aldus Verloop”.

Het sociaal jaarverslag geeft goed inzicht in de groei, uitdagingen en hoge cliënttevredenheidscijfers van de nog jonge zorgorganisatie. In het verslag spreken zowel cliënten, die ondersteuning krijgen vanuit de wmo en jeugdwet, als medewerkers hun waardering uit voor Jayda CC. Wat verder opvalt is dat de organisatie door flexibele inzetbaarheid geen wachtlijsten/wachttijden heeft.

Verloop is blij met de waardering en de mooie woorden van cliënten. “Want zij zijn waar wij het natuurlijk allemaal voor doen. Ik vind het mooi en waardevol om te zien dat wij in 2019 een stevige basis hebben neergezet. Dat mensen ons steeds beter weten te vinden. Dat het vertrouwen in ons steeds meer groeit en dat wij van betekenis kunnen zijn voor anderen”.

Tijdens hun gesprek spraken de Jonge en Verloop naast het sociaal jaarverslag ook over de impact van de coronacrisis en over kwaliteit van zorg en ondersteuning. “Kwaliteit van zorg zit voor Jayda CC in het maken van een goede match tussen hulpvrager/hulpverlener en het bieden van aandacht, maatwerk en warmte aan cliënten” aldus Verloop.

  • 1
  • 2
Facebook
LinkedIn
LinkedIn

Deze website is gemaakt door Project Icarus!

Project Icarus is een uitdagende en leerzame plek voor jongvolwassenen met een beperking die zichzelf willen ontwikkelen op het gebied van computers en ICT.

De volgende deelnemers hebben meegeholpen met het bouwen van deze website: René, John, Daniël en Jason.

Wilt u ook uw website laten maken door Project Icarus? Klik hier en neem contact met ons op!